22 mars 2014

Sportfiskemässan 2014

Ja då har man gjort sitt årliga besök på sportfiskemässan och i år var den i Kista igen.

Jag måste bara börja med att säga det, kors i taket ta i trä och spott och salt över axeln, men denna gång lyckades jag vara i storstan utan att få bakrutan sönderslagen och saker stulna för att fattiga tattare tycker det är bättre att förstöra andras egendom och även sno saker istället för att själva jobba för att ha råd att köpa dom själva.

Med det sagt så var mässan i år kanon igen, inte minst för att man äntligen för gå runt och tjöta med massa av de gamla klasskamraterna och lärarna från tiden på SportfiskeAkademin, däribland Albin Sharghi (CWC), Daniel Nilsson (Westin) och Peter Belin (Sportfiskarna). Är alltid lika kul att få uppdatera sig hur deras liv leker när vi alla är såpass upptagna till vardags att man inte hörs av eller ses så ofta.

Bland alla dessa lockelser på mässan som nya beten, spön, linor och alla dess tillbehör så finner man den båt man skulle titta lite extra på under mässan för att känna och klämma lite extra på då den står högt upp på "att-köpa-listan". En Starweld 1674 med 40hk bensinare i aktern och en iPilot elmotor i fören. Kan säga att den nu är ännu högre upp på "att-köpa-listan" än innan jag kom till mässan idag så nu ska här överläggas och sparas lite extra så får vi se hur lång tid det dröjer innan jag skriver att den är på väg hem med mig. Hoppas det inte dröjer för lång tid tills dess. ;)

En kanonmässa som sagt med massa spännande nyheter och uppdateringar på många fronter. Nu har fiskesuget blivit ännu värre så till veckan får jag greppa spöt och kasta mig ut på sjön.

Tills dess så får ni som inte varit på mässan se till att besöka den imorgon eller redan nu börja planera in nästa års mässa!

Skitfiske!
/Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar